اهمیت تجارت الکترونیک غیر قابل اغماض است، چرا که امروز شرکت های بیشتر و بیشتری تلاش میکنند با استفاده از روش هایی همچون طراحی سایت و دیگر موارد فعالیت خود در دنیای مجازی را آغاز کرده و به این ترتیب سود زیادی از تجارت الکترونیک به دست بیاورند. اهمیت تجارت دیجیتالی، الکترونیکی یا اینترنتی را نباید دست کم گرفت.
تجارت الکترونیک
بر اساس تعاریف ساده، منظور از تجارت الکترونیک انجام فرآیندهای خرید، فروش یا تبادل محصولات و همچنین خدمات از طریق طریق شبکه های کامپیوتری، مخصوصا بزرگترین شبکه کامپیوتری یعنی اینترنت است. این موضوع مرتبهای دیگر از اهمیت تجارت الکترونیک را نشان میدهد، به این معنی که موارد زیادی را شامل شده و فعالیت در آن بر روی جنبه های مختلفی از کسب و کار تاثیر میگذارد. تجارت الکترونیک انواع مختلفی همچون B2B دارد، اما در این مطلب وارد آنها نخواهیم شد.
تجارت الکترونیک
سال ها پیش، اگر شرکتی در دنیای اینترنت نیز فعالیت میکرد، این کار نزد کاربران و دیگر شرکت ها تاثیر زیادی داشت، به طوری که آن شرکت را پیشرو خطاب کرده و استفاده از تکنالوژی روز توسط آن را ستایش میکردند. به مرور زمان کار به جایی رسید که دیگر استفاده از تکنالوژی یک مزیت نبود، بلکه یک الزام تلقی میشد! به همین دلیل کسب و کارها و مدیران مجموعه های مختلف رفته رفته به اهمیت تجارت الکترونیک پی بردند.
اهمیت تجارت الکترونیک
به عنوان نمونه میتوان به مهمترین بخش تجارت الکترونیک یعنی طراحی سایت اشاره کرد. سال ها قبلتر اگر شرکتی دارای وب سایت بود، داشتن یک شعبه در اینترنت برای آن مزیتی بزرگ تلقی میشد، اما امروز اگر کاربری متوجه شود یک شرکت دارای وب سایت نیست، دید خود نسبت به آن را تغییر داده و کمی نسبت به بهروز بودن آن به شک میافتد! این موضوع باز هم به اهمیت تجارت الکترونیک اشاره میکند.
اهمیت تجارت الکترونیک
تجارت الکترونیک مرزهای جغرافیایی را از بین برده و به سادگی به یک کسب و کار اجازه میدهد کسب و کار خود را به کل دنیا بسط بدهد. به عنوان نمونه یک شرکت اکنون میتواند با افراد زیادی در سراسر دنیا ارتباط برقرار کرده و در صورت فعالیت صحیح در اینترنت و داشتن تجربه کافی، پروژه هایی از سایر کشورهای دنیا دریافت کند. در حالی که بدون در نظر گرفتن اهمیت تجارت الکترونیک پیشتر تنها محدود به شهر و در بهترین حالت کشور خود برای انجام پروژه بود.
اهمیت تجارت الکترونیک
شاید به دنبال تعاریف دیگری برای تجارت الکترونیک باشید. تجارت به این شیوه را میتوان انجام دادن هر نوع امور تجاری به صورت آنلاین و از طریق اینترنت دانست. طی اولین سال های ظهور این نوع کسب و کار، سرعت پیوستن شرکت ها به آن کم بود، اما امروز سرعت رشد بسیار زیادی پیدا کرده و پیش بینی میشود سرعت این رشد همچنان افزایش پیدا کند.
اهمیت تجارت الکترونیک
تجارت الکترونیک را باید یک نوع معامله خطاب کرد که درونش خرید و فروش کالا یا ارائه خدمات به مشتریان با استفاده از بزرگترین شبکه کامپیوتری موجود در دنیا یعنی اینترنت میسر میشود. امروز اهمیت تجارت الکترونیک از آنجایی بیشتر شده که شرکت ها بیشتر و بیشتر درون آن غرق شده و این مفهوم بیش از خرید و فروش بر بستر اینترنت بسط پیدا کرده است.
اهمیت تجارت الکترونیک
اگر شما نیز به اهمیت تجارت الکترونیک پی برده و تصمیم دارید فعالیت کسب و کار و شرکت خود را به دنیای مجازی گسترش بدهید، با اولین دیتا تماس بگیرید. همانطور که میدانید اولین قدم برای این کار طراحی وب سایت است، عملی که اولین دیتا درون آن جزو بهترین ها شناخته میشود. این شرکت قادر است با تکیه بر تجربه غنی خود در ادامه مسیر نیز شما را راهنمایی کند.
همه ما ایلان ماسک؛ مدیرعامل شرکت تسلا یعنی بزرگ ترین شرکت تولید موترهای الکترونیکی را میشناسیم. کسی که در مدتی کوتاه خود را بهعنوان یکی از موفقترین انسانهای عصر مدرن معرفی کرد. وقتی به رزومه او نگاه کنید، اولین چیزی که با خود میگویید آن است که چطور چنین فردی در مدتی کوتاه به این همه موفقیت رسیده است؟ بیشک ایلان ماسک برای تمام کارآفرینان موفق و مشتاق یک منبع الهام است. حالا ایلان ماسک باخرید بیت کوین، این ارز دیجیتال را وارد فاز جدید وپرچالش کرده است، طوریکه که بیل گیتس به خریداران بیت کوین هشدارداده است. بیل گیتس، مؤسس مایکروسافت معتقد است هرکس که از ایلان ماسک کمتر پول دارد، هنگام خرید بیت کوین باید مراقب باشد.
ایلان ماسک
مؤسس مایکروسافت، بیل گیتس، به خریداران بیت کوینی (BTC) هشدار داد که میخواهند از استراتژی سرمایهگذاری ایلان ماسک پیروی کنند. بیل گیتس گفته است ماسک به شیوههایی مدیریت معاملهی پیچیدهای دسترسی دارد که دراختیار سرمایهگذاران عادی نیست. وقتی از گیتس دربارهی آسیبپذیری قیمت بیت کوین و سقوط آن تنها با یک توییت سؤال شد (منظور پستهای شخصی ایلان ماسک در رسانههای اجتماعی است)، گیتس گفت ایلان ماسک از چنین سقوطهایی در بازار مبرا است: ایلان ماسک بسیار پولدار و آدم بسیار پیچیدهای است. بیل گیتس در ادامه گفت; به نظر من بیت کوین اتفاقی بالاوپایین نمیشود.
بیل گیتس
پنجم حوت و تنها دو هفته بعد از اینکه تسلا ۱٫۵ میلیارد دالر بیت کوین خرید، قیمت بیت کوین با سقوطی ۲۰ فیصد از ۵۸،۲۵۸ به ۴۶،۶۲۴ دالر رسید. در همان زمان، تقریبا ۴۰۰ میلیارد دالر از ارزش جهانی بازار رمزارز کاسته شد. این سقوط تنها چند ساعت بعد از اظهارنظر ماسک درباره بالابودن قیمت بیت کوین و اتریوم (ETH) در آن زمان بود. جدا از اینکه این گفته تنها انتقادی بوده یا تلاشی برای منحرف کردن تحقیقهای احتمالی دربارهی تأثیر ایلان ماسک بر قیمت بازار ارزهای دیجتال است، تمام بازار درگیر نتیجهی آن شدند.
ایلان ماسک وبیت کوین
مؤسس مایکروسافت بحث مصرف انرژی بیت کوین را پیش کشید و گفت این رمزارز خروجی زیادی ارائه نمیکند: در جامعه روی چیزهایی سرمایهگذاری میکنیم که خروجی تولید کنند. بیت کوین انرژی زیادی مصرف و تراکنشهای ناشناس را امکانپذیر میکند؛ اما این تراکنشها برگشتپذیر نیستند. طبق اظهارات گیتس، ارز دیجیتال لزوما چیز بدی نیست. او میگوید رمزارزها باید شفاف و برگشتپذیر و اساسا متمرکز باشند. گیتس به برخی از کارهای بنیاد گیتس با استفاده از رمزارز در زمان پاندمی کرونا اشاره کرد که فراهمکردن امکان توزیع صندوقهای امدادی حکومتها برای شهروندانشان را شامل میشد.
در طراحی سایت از چندین زبان برنامه نویسی و زبان ساختاریافته متفاوت استفاده میشود. زبان طراحی سایت بسته به نوع پروژه و هدف از انجام آن متفاوت خواهد بود، اما همچنان چندین گزینه مشخص وجود دارند. در ادامه زبان های برنامه نویسی که در وب و برای ایجاد وب سایت مورد استفاده قرار میگیرند را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
زبان طراحی سایت
ابتدا باید کمی با ساختار یک وب سایت آشنا شویم. وقتی شما به یک وب سایت مراجعه میکنید، محتواهای مختلفی را مشاهده خواهید کرد. منوهای مختلفی وجود داشته و از طریق آنها میتوان به صفحه های متفاوت مراجعه کرد. در این صفحه ها مجددا محتواهای جدیدی وجود دارد. به این ترتیب شما فقط قادر به مشاهده محتوا بوده و به طور دقیق، قادر به تعامل با آن نیستید. محتوا ثابت بوده و نمیتوان آن را تغییر داد و امکانی برای صحبت با وب سایت وجود ندارد.
زبان طراحی سایت
زبان طراحی سایت در اصل اچ تی ام ال است. با استفاده از اچ تی ام ال صفحات وب سایت ها را طراحی میکنیم. این صفحات همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم یک طرفه بوده و تنها محتواهایی را نشان میدهند. برای افزایش جذابیت های بصری و زیباسازی صفحه های وب سایت از سی اس اس استفاده میشود، اما همچنان امکان تعامل با وب سایت وجود ندارد. پس برای فراهم سازی قابلیت ارتباط متقابل کاربر با وب سایت باید دست به دامن چند زبان طراحی سایت دیگر شد.
زبان طراحی سایت
اچ تی ام ال برخلاف تصور عموم یک زبان برنامه نویسی نیست. از این زبان تنها برای ساختن صفحات وب سایت ها استفاده میشود. پس باید برای افزودن ابزارهای جدید که امکان تعامل کاربران با آنها وجود دارد از زبان های برنامه نویسی استفاده کرد. تنها زبانی که در اینجا کاربرد دارد جاوااسکریپت است. برخلاف تصور عموم، این زبان هیچ ارتباطی با جاوا ندارد. با استفاده از جاوااسکریپت میتوان کاری کرد محتوای وب سایت بر اساس چند کلیک کاربر تغییر پیدا کند، به جای این که وب سایت صرفا محتواهایی را به صورت ساده و استاتیک نمایش بدهد. اما داده های دریافت شده از کاربر نمیتوانند همانجا پروسس شوند. پس به استفاده از یک زبان طراحی سایت دیگر هم نیاز خواهد بود.
زبان طراحی سایت
با استفاده از جاوااسکریپ داده ها از کاربر دریافت شده و به سرور ارسال میشود. در سمت سرور از زبانی دیگر به منظور پردازش استفاده شده و داده ها مجددا به سمت وب سایت بازگردانده میشوند. به همین دلیل زبان طراحی سایت را به دو بخش فرانت اِند و بک اِند تقسیم میکنند. برخلاف زبان طراحی سایت فرانت اِند که تنها جاوااسکریپ است، در بخش بک اِند گزینه های بیشتری وجود دارد. در این قسمت میتوان از زبان طراحی سایت پی اچ پی، جاوا، پایتون و چند مورد دیگر استفاده کرد. درست به همین دلیل در طراحی سایت دو دسته نیروی کار استخدام میشوند؛ یک بخش در قسمت فرانت اند کار کرده و طراحی وب سایت و انجام کارهای مربوط به ظاهر آن را عهدهدار است، اما در بخشی دیگر برنامه نویس ها حضور دارند. کار آنها مربوط به اعمالی همچون دیتابیس و دیگر موارد بوده و ابزارها و قابلیت های وب سایت توسط آنها توسعه پیدا میکنند.
زبان طراحی سایت
شرکت اولین دیتا در پروژه های خود از زبان طراحی سایت پی اچ پی استفاده میکند که زبانی فوق العاده قدرتمند بوده و توسط توسعه دهندگان بسیار قویای پشتیبانی میشود. بیشتر وب سایت های دنیا با استفاده از پی اچ پی توسعه پیدا کرده و به همین دلیل استفاده از آن دست مدیر وب سایت و همچنین برنامه نویس را بیشتر باز میگذارد.
آیا کسب و کار کوچکی دارید که در سالهای اخیر دارای رشد بوده است؟ احتمالاً برنامههای بسیاری داشتید که با همهگیری کرونا دچار مشکل شدهاند. مردم به زحمت از خانههای خود بیرون میآیند. خرید غیرضروری را به تعویق میاندازند. همچنین تمام تلاش خود را میکنند تا در محیط بیرون از منزل کمترین حضور را داشته باشند. اگر یک وبسایت داشته باشید، مشتریان وفادار شما همچنان از محصولات مورد علاقه خود بهره میبرند. در نتیجه شما نیز فشار کمتری احساس میکنید. در ادامه مقاله هفت دلیل برای اهمیت داشتن وبسایت در زمان بحران را برشمردهایم:
اهمیت داشتن وبسایت
رشد تجارت رشد تجاری دلیل مشهودی است. نه فقط در شرایط غیرمنتظره مانند همهگیری یا بحرانهای دیگر. وقتی آنلاین میشوید، امکانات باورنکردنی را در مقابل کسب و کار خود باز میکنید. ۹۳٪ خریدها با جستجوی آنلاین آغاز میشود. اگر وب سایتی ایجاد کنید، جلب مشتریانی جدید که به دنبال محصولات یا خدمات پیشنهادی شما هستند آسانتر خواهد بود. علاوه بر این، به شما امکان می دهد تکنیک های مدرن بازاریابی دیجیتال را اجرا کنید SEO ،PPC، تبلیغات هدفمند و غیره برای رشد بیشتر. داشتن وبسایت در زمان بحران به شما اجازه میدهد به جای بستن تجارت خود برای مدت نامعلوم، به راحتی محصولات یا خدمات خود را بصورت آنلاین میفروشید.
رشدتجارت
حرفهای بودن خود را ثابت کنید در دنیای دیجیتالی شده، مشاغلی که حضور آنلاین ندارند جدی گرفته نمیشوند. ایجاد یک وبسایت حرفهای بودن و تمایل شدید شما برای بهبود، رشد و توسعه را اثبات میکند. علاوه بر این، وفاداری شما به مشتریان را اثبات خواهد کرد زیرا یک صفحه آنلاین بیشتر وقت آنها را صرفهجویی میکند. آنها میتوانند همه چیزهایی را که میخواهند در حالی که روی مبل خود خوابیدهاند بررسی کنند. این امر به ویژه در شرایط همهگیری موضوعی مهم است.
کسب و کار اینترنتی
روایت را کنترل کنید این مهم است که دیگران در مورد تجارت شما چه صحبت میکنند. اما هیچ کس نمیتواند داستان شما را بهتر از شما تعریف کند. توسعه وب فرصتی شگفتانگیز برای ساختن روایت خود از روشی است که میبینید. به مشتریان اجازه دهید در مورد تاریخچه، اهداف، برنامهها، اولویتها، الهامات شما بفهمند. پیام این شرکت ممکن است به نقطهای تبدیل شود که بتواند افراد زیادی را به خود جلب کند. مخاطبان همفکر وفاداری را تشکیل دهد که حتی در مواقع بحران از شما حمایت کنند.
اهمیت داشتن وبسایت برای کسب و کار
به حداکثر رساندن بازدهی توسعهوب نیاز به سرمایهگذاری دارد و بسیاری از صاحبان مشاغل، به خصوص اگر تجارت آنها زیاد نباشد، تصور میكنند كه درآمد حاصل از وبسایت هزینههای خود را تأمین نخواهد كرد. آیا واقعیت دارد؟ در واقع، این عمل نشان میدهد که بازده سرمایهگذاری بسیار بیشتر از آن چیزی است که شما انتظار دارید. در ابتدای کار، شما هزینههای طراحی، کار توسعهدهندگان، تولیدکننده محتوا و غیره را پرداخت خواهید کرد. اما وقتی وبسایت شما آماده شد، به طرز باورنکردنی مخاطبان را افزایش میدهد. اگر یک کمپاین بازاریابی موفق را اجرا کنید، اعتبار شما تقویت میشود، و فروش رشد خواهد کرد. یک بار هزینه میکنید و منفعت دائم خواهید داشت.
اهمیت داشتن وبسایت برای کسب و کار
با غولهای تجاری رقابت کنید در شرایط بحرانی، قویترین افراد زنده میمانند. اگر فقط برای بازار محلی خدمات میدهید، به این معنی نیست که مجبور نیستید با غولهای منطقهای یا حتی جهانی رقابت کنید. بنابراین، به عنوان مثال، در حین قرنطینه، افراد میتوانند آزادانه سفارش را به شرکتهای بزرگ بدهند، زیرا وبسایتها و حسابهای فعال رسانههای اجتماعی دارند. حتی اگر آنها محصولات شما را بیشتر دوست داشته باشند، گزینه دیگری به جز خرید از رقبای شما نخواهند داشت. درآمد آنها رشد خواهد کرد، وفاداری مخاطبان تقویت میشود. در حالی که تجارت شما به دلیل عدم حضور در فضای مجازی از رقابت جا خواهد ماند.
اهمیت داشتن وبسایت برای کسب و کار
مکالمات سازندهتر چه تصمیم به ایجاد سایتهای شرکتی و چه تجارت الکترونیکی داشته باشید (بسته به نوع تجارت شما)، امکان تعامل با مشتریان فعلی و بالقوه خود را گسترش خواهید داد. آنها میتوانند در مورد کیفیت کالاهایی که خریداری کردهاند یا خدمات دریافتی بازخورد دهند. این بینشی در مورد چیزهای جالب شرکت شما و مواردی که باید بهبود ببخشید ارائه میدهد. نکته این است که با خدمات توسعه وب، میتوانید رفتار بازدیدکننده را در وبسایت خود پیگیری کنید. آنچه مورد علاقه آنها است را بررسی خواهید کرد و تجارت خود را مطابق با نیازها و انتظارات آنها تنظیم خواهید کرد.
اهمیت داشتن وبسایت برای کسب و کار
ساعات کار تجارت خود را افزایش دهید وقتی وبسایتی را طراحی میکنید، میتوانیم بگوییم که شرکت شما ۲۴ ساعت فعال است. هیچ محدودیتی نخواهد داشت. مشتریان شما میتوانند در هر زمان سفارش دهند. آیا این یک فرصت شگفتانگیز نیست؟ این دقیقاً همان چیزی است که شما در هنگام بحران به آن نیاز دارید، حداکثر دسترسی و حداقل محدودیتها.
چه صاحب کسب و کاری کوچک هستید چه مالک شرکتی بزرگ، باید بدانید که داشتن وبسایت در زمان بحران امنیت تجارت شما را تضمین خواهد کرد.
بازی Clash 3D از Supersonic Studios بیشترین دانلود را درجنوری 2021 با 27 میلیون نصب در جهان داشته است. این بازی ازجنوری سال 2020، 3،300 برابر افزایش نصب داشته است. هند با 38.3 فیصد از کل دانلود ها و اندونزیا با 6.4 فیصد بیشترین تعداد نصب را برای این بازی به خود اختصاص داده اند.
Clash 3D
Among US از InnerSloth ، اولین بار است که از آگوست 2020 با 26 میلیون نصب، درجنوری 2021 به مقام دوم می رسد و در رتبه بندی دانلود بازی های موبایل رتبه اول را نمی گیرد. در حالی که نصب ها از اوج تقریبی 83 میلیون در ماه سپتامبر کاهش یافته است، این عنوان بسیار محبوب است و تا 31جنوری 2021 ، 322.5 میلیون دانلود مادام العمر از App Store و Google Play انباشته شده است.
Among us
بعداز Among US بازی DOP 2 از Say Games ، Sushi Roll 3D از Say Games و Project Makeover از Bubblegum Games در لیست پنج بازی برتر موبایل نصب شده ماه گذشته در جهان قرار گرفته اند. از نظر درآمد ، Honor of Kings از Tencent با 267.3 میلیون دلار هزینه بازیکن ، پردرآمدترین بازی موبایل درجنوری 2021 بود ، که تقریباً 22 فیصد رشد ازجنوری 2020 داشته است.
Honor of Kings
PUBG Mobile از Tencent دومین بازی موبایل پردرآمد ماه گذشته با بیش از 259 میلیون دلار درآمد ناخالص بود که ازجنوری 2020 نسبت به سال گذشته 26 فیصد رشد داشته است. پس از آن Fate / Grand Order از Aniplex سونی ، Genshin Impact از miHoYo و Roblox از شرکت Roblox در لیست پردرآمدترین بازی های موبایل درجنوری 2021 می باشند.
6. بايننس كوين بايننس كوين از ارزهای رمزنگاری شده است كه در پلتفرم باينس سال 2017 عرضه شد. قيمت انتشار اين رمز ارز 1 اتريوم براي 2.700 bnb يا 1 بيت كوين براي 20.000 bnb بود. اما بايننس كوين تنها براي مبادله بين ارزهاي رمزنگاري شده طراحي شده است و امكان مبادله با ارزهاي رايج دنيا را ندارد. در حال حاضر سرمايه بازار اين ارز ديجيتال چيزي حدود 4.054.825.067 دالر است.
بایننس کوین
7.EOS پلت فرم EOS توسط يك شركت خصوصی شكل گرفته كه بعدها از سال 2018 به بعد توسعه يافت. اين ارز براساس وايت پيپر منتشر شده است. سرمايه بازار eos نيزي چيزي معادل 3.382..278.462 دالر است.
EOS
8. بيت كوين sv اين رمز ارز همان بيت كوين اصلي است كه توسط شركت nchain طراحي شده است. اين ارز ديجيتال 16 آگوست 2018 منتشر شد، بيت كوين اس وی كاری كه انجم ميدهد اين گونه است، اين رمز ارز بيت كوين را بازيابي می كند، ثابت نگهشمي دارد و مقياس گستردهاي از بيت كوين را نيز منتشر مي كند. اين ارز ديجيتال از نظر ميزان سرمايه در بازار رمز ارزهاي ديجيتال خيلى زود تبديل شد به يكی از بهترين ارزهای ديجيتال جديد كه سرمايه بازار آن اكنون چيزي در حدود 2.372.798.942 دالر برآورد شده است.
SV coin
9. اومیسگو اگر اتریوم ارز دیجیتالی پیشرفتهای باشد که ارزش آن طلا است، شاید OmiseGO اومیسگو را بتوان نقره این تکنالوژی معرفی کرد. یکی از دلایل ارزشمند شدن اومیسگو این است که فروشگاههای زنجیرهای بسیار بزرگ و معتبری مانند مک دونالد در آسیای شرقی به مشتریان خود اجازه میدهند که پول غذای خود را با این واحد پول ارز دیجیتالی پرداخت کنند. البته لیست چشمگیری از شرکتهای بزرگ و معتبر در جهان روی اومیسگو سرمایه گذاری کردهاند.
اومیسگو
10. ریپل Ripple Ripple ریپل یک راه حل blockchain است که برای مؤسسات مالی مهم طراحی شده است. تا ضمن کاهش هزینه های مرتبط، به افزایش امنیت و سرعت معاملات کمک کند. بیش از 75 موسسه مالی بزرگ مانند Westpac ، MUFG ، UBS و American Express قبلاً کار خود را با ریپل آغاز کرده اند. ارز رمز ريپل توسط شركت ريپل به عنوان يك سيستم توسعه پيدا كرد كه به آن پروتكل تراكنش ريپل (rtxp) يا همان پروتكل ريپل ناميده مي شود. پيدايش اين رمز ارز به سال 2004 بر ميگردد كه شخصى به نام رايان فوگر ايده يک سيستم پرداخت ايمن را برای اينكه افراد بتانند پول شخصي خودشان را بدست آورند تاسيس كد. سيستم جديد ريپل براي اين طراحي شد كه بتواند مبادلات متمركز بيت كوين را حذف كند.
ریپل
يكي از مزيت های اين رمز ارز مصرف برق كمتر نسبت به بيت كوين است. سايت ripplepay.com در سال 2005 بود كه سيستم پرداخت ايمني را براي اعضای اين شبكه انلاين پديد دارد. جد مک كالب نيز در سال 2011 بود كه سيستم ارز ديجيتالي را تاسيس كرد كه توسط آن بر طريق اجماع ميان كاربران شبكه به جای فرايند ماينينگ تاييد ميشد. در سال 2012 بود كه ريپل به عنوان يكي از بهترين ارزهاي ديجيتال براي تسهيل امنيت و فوريت معاملات بينالمللي با كمك توكنها راهاندازي شد. همچنين سرمايه كنوني بازار كريپتوكارنسي چيزي در حدود 11.663.348.834 دالر است و در جايگاه سوم ايستاده است.
ارز دیجیتالی
آنچه در این مطلب خواندید آشنایی با 10 ارز از بهترین ارزهای دیجیتال در سال 1400 بود. اینکه بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایهگذاری کدامیک از موارد فوق است را باید پس از مطالعات گسترده روی روند صعود و نزول ارزش این ارزها تشخیص دهید.
به معنای واقعی، صدها ارز دیجیتالی در جهان وجود دارد که می توان آن ها را خرید، استخراج کرد یا با آن ها به تجارت پرداخت. ما در این مطلب 10 مورد از انواع ارز دیجیتال معتبر و ارزشمند را به شما معرفی خواهیم کرد. به این ترتیب با اطلاعاتی که به دست خواهید آورد میتوانید با دید روشنتر و آگاهانهتر روی این ارزها سرمایهگذاری کنید.
ارز دیجیتال
بیت کوین، پادشاه زمین کریپتو ممکن است بیت کوین مانند برخی از رقبای خود مانند اتریوم از نظر فن آوری چندان پیشرفته نباشد. اما از یک مزیت بسیار مهم بهره میبرد و آن شناخته شده بودن است. جالب است بدانید که هنوز هم با وجود اینکه صدها ارز دیجیتالی در جهان وجود دارد، اما به دلیل همین موضوع شناخته شده بودن بیت کوین، حجم بسیار بالایی از معاملات ارزهای دیجیتالی مربوط به بیت کوین میشود. به جز شناخته شده بودن بیت کوین، مسائلی نظیر سادگی تبدیل آن به ارزهای فیات FIAT یا قدرت بالای آن در نقد شوندگی جزو مسائلی است که باعث میشود ارزش بیت کوین همچنان در مسیر صعودی باشد.
بیت کوین
1. لايت كوين Litecoin گرچه هنوز فاصله ارزشمندی لایت کوین از بیت کوین زیاد است، اما لایت کوین (litecoin) همیشه یکی از انواع ارز دیجیتال معتبر در جهان بوده است و تلاش میکند اگر به بیت کوین نمیرسد، حداقل به آن نزدیک شود. Litecoin مبتنی بر فناوری بیت کوین است. اما توسط افراد مختلفی اجرا میشود که دائماً آن را با جدیدترین فناوری ارتقا میدهند تا بهسرعت و اجرای بهتر آن کمک کنند. ارز ديجيتال لايتكوين در اکتوبر سال 2011 بود كه توسط چارلي لی يكي از كارمندان سابق شركت گوگل منتشر شد. اين رمز ارز شاخهاي كوچک تر از بيت كوين بود كه توانست در زمانی چون توليد بلاكی كوچكتر، افزايش ميزانی از كوين ها و حتي يك الگويتم مبتني بر اسكريپ تفاوتهايی را ارائه دهد. اكنون لايت كوين جزء بهترين ارز ديجيتال براي سرمايه گذاری محسوب می شود و سرمايه بازاری در حدود 4.624.544.555 دالر دارد.
لایت کوین
2. بيت كويين (btc) در آگوست سال 2008، بود كه اسم دامين bitcoin.org ثبت شد. در همان سال بود كه مقاله ای هم تحت عنوان “بيتكوين: يک سيستم نقدی الكترونيكی همتا به همتا ” به چاپ رسيد. البته ايده پيدايش اين رمز ارز به سال 2004 بر مي گردد كه شخصي به نام رايان فوگر ايده ای را درباره ايجاد شبكه پولی غير متمركز را سر مي پروراند. ايده ای كه به افراد اين امكان را می داد تا پول شخصي خودشان را داشته باشند. درواقع بيت كوين يک نوع ارز ديجيتال است كه به كمک آن مى توانيد به هر نقطهاى از جهان كه تمايل داريد پول بفرستيد. يا از آن براى خريد كالا و خدماتى كه نياز داريد استفاده كنيد.
بیت کویین
دو ويژگى مهم اين بيت كوين عبارت است از يكى غير متمركز بودن هست و ديگرى در امان ماندن از چاپ مجدد اسكناس؛ كه دستاورد شگرفی در مقابل پول هاى سنتى امروزى به حساب می آيد و مسير را براى شكل جديدی از يک نظام اقتصادى و سرمايه گذارى مالی جديد ايجاد كرده است. به وسيله اين ارز ديجيتال مى توانيد انتقالات ارزى را به نحو احسن انجام دهيد و حتى از فروشگاه هاى آنلاين كه قابليت خريد با بيت كوين را دارند نيز سفارش دهيد. بيت كوين رتبه اول را در بين ارزهای ديجيتال دارد و ميزان سرمايه بازار اين ارز در بين ساير ارزهای ديجيتال جديد چيزي حدود 181.122.217.144 دالر محاسبه شده است و به همين دليل است كه هم جزء بهترين ارز ديجيتال ارزان و هم جزء بهترين ارز ديجيتال براي سرمايهگذاری اند.
بیت کوین
3. اتریوم Ethereum اين رمز ارز توسط ويتاليک بوچرين در 30 جولاي 2015 راه اندازي شد. وي از برنامه نويسان مجله بيت كوين بود و در سال 2013 بود كه وايت پيپر توصيف رمز ارز ديجيتال اتريوم را منتشر كرد. اتريوم از سال 2016 به بعد به دو بلاک چين متفاوت تقسيم شد كه ورژن جديد اين رمز ارز با نام اتريوم و ورژن قديمي آن تحت عنوان اتريوم كلاسيک به كارش ادامه داد. بازار اتريوم يكی ديگر از بازارهای مهم سرمايه گذاری است تا الان چيزي حدود 20.415.489.154 دالر است. به همين خاطر است كه در اين فهرست در رده دوم بهترين ارزهای ديجيتال فهرست ما قرار می گيرد.
اتریوم
لایت کوین و اتریوم سرسخت ترین رقبای بیت کوین هستند. هر دوی این Cryptocoin ها معاملات ارزان تر و سریع تری نسبت به بیت کوین دارند و بسیاری از دستگاه های خودپرداز بیت کوین نیز از آن ها پشتیبانی میکنند. اتریوم از نظر فن آوری یکی از قدرتمندترین ارزهای دیجیتالی جهان است. به همین دلیل شرکت های معتبری همچون مایکروسافت بسیار علاقه مند هستند که از میان انواع ارز دیجیتال موجود در جهان، با اتریوم کار کنند.
اتریوم
4. دش Dash Dash دش یکی دیگر از ارزهای دیجیتالی جهان است که از نظر ارزشمندی با بیت کوین، لایت کوین و اتریوم فاصله بسیاری دارد. اما از آن جهت که از ابتدای کار هدفش وارد کردن طبقه متوسط جوامع به بازار ارزهای دیجیتال بود، توانست محبوبیت زیادی به دست آورد و آن را حفظ کند.
dash
5. مونرو Monero Monero مونرو یکی از ارزهای دیجیتال جدید و با ارزشی است که البته کار کردن با آن بسیار دشوار است. هدف از طراحی دشوار آن حفظ حریم خصوصی افرادی بوده است که از آن استفاده می کنند. بههرحال ممکن است این ارز دیجیتالی خیلی محبوب و پرطرفدار نباشد، اما ارزشمند و خوش آتیه است. مونرو در واقع يک ارز ديجيتال منبع باز است كه در اپریل سال 2014 ايجاد شد، مونرو بر عدم تمركز، قابليت معاوضه و همچنين حفظ حريم خصوصى افراد در تلاش است. مونرو از يك دفتر كل عمومي استفاده می كند به اين معني كه هركسي اين توانايي را دارد كه بتوانند تراكنش ها را پخش يا ارسال كند. ميزان سرمايه مونرو چيزي حدود 1.382..441.567 دالر است.
محصول بعدی تسلا که برای ورود جدی به بازار تجاری آماده میشد، Model S نام داشت. نمونههای اولیهی این موتر سدان در مارچ ۲۰۰۹ رونمایی شد. موتری با ۵۱۸ اسببخار قدرت و قیمت پایهی ۷۶ هزار دالر که در صورت موفقیت، مسیر تسلا را برای تبدیل شدن به انتخاب اول خریداران، هموار میکرد. از رخدادهای مهم آن سال میتوان به ورود Daimler AG به جمع سرمایهگذاران تسلا اشاره کرد. بههرحال بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ به تسلا موتورز هم فشار وارد کرده بود و آنها بهدنبال سرمایهی جدید برای رهایی بودند. دایملر با پرداخت ۵۰ میلیون دالر و تصاحب ۱۰ درصد از سهام تسلا موتورز، بسیاری از چالشهای مالی را برطرف کرد.
tesla
دوران شهرت تسلا توانست با رودستر رقیبی جدی برای سوپر اسپرت ها تولید کند. با این تفاوت که این موتر به جای موتور باطری دارد. همین کافی بود که این شرکت بیش از پیش رسانه ای شود و شهرتی کاملا جهانی پیدا کند. نتیجه آن شد که یک سال پس از آن، در جون سال ۲۰۰۹ از وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا وامی 2.5 میلیون دالری دریافت کرد. این بودجه، در واقع حمایتی بود از جانب دولت آمریکا برای توسعه تکنالوژی های مدرن و پیشرفته. در کنار حمایت دولت امریکا، تسلا در این دوران رشد چشمگیری داشت. علت رشد سهام شرکت موترسازی تسلا به چند دلیل عمده برمی گردد. اول آنکه موترهای الکتریکی به شکل قابل توجهی محبوب تر شدند. پس از آن بهبود عمر باتری ها بود و در نهایت تقاضای رو به رشد مردم برای خرید این نوع موترها. در چنین شرایطی فرصت آن شد که موتر تسلا مدل اس عرضه شود.
tesla
پس از تولید رودستر اولین موتر سدان خانوادگی این موترساز آمریکایی عرضه شود. مدل s تمام مشخصات یک موتر سدان خوب و کاربردی را دارد. این محصول شتاب اولیه ی بسیار خوبی دارد، طراحیِ ظاهری زیبا و بروز بر آن نقش بسته و در نهایت با هر بار شارژ می تواند ۴۸۰ کیلومتر مسافت را طی کند. جدا از این ارقام، به مسئله با اهمیت تری باید توجه داشت و آن قیمت گذاری محصولات تسلا است. تسلا در نظر دارد هزینه تمام شده موترهایش را هرچه بیشتر پایین بیاورد تا آنها با قیمت به صرفه تر و اقتصادی تری عرضه شوند. نمونه کامل آن با بررسی تسلا رودستر و مدل s کاملا آشکار می شود. رودستر قیمت پایه ۱۱۰ هزار دالری دارد در حالیکه تسلا مدل اس قیمت اش به نیمی از آن می رسد: یعنی ۵۸ هزار دالر. این روند چند سال پس از آن یعنی در سال 2017 با شدت بیشتری پیش می رود. این بار تسلا محصول جدید خود یعنی تسلا مدل 3 را عرضه می کند که باز هم شاهد افت قیمت ۵۰ درصدی در آن هستیم.
تسلا
هم قدرت نمایی اکنون نوبت به تسلا مدل ایکس می رسد. این موتر برقی، اولین محصول چهار در شاسی بلند شرکت تسلا موتورز است. (CUV یا بهتر بگوییم کراس اوور). مدل ایکس به مراتب تسلایی بسیار کامل تر است. از امکانات و قرار گیری در سگمنت لوکس گرفته تا عملکرد فنیِ بسیار چشم گیر و تاثیرگذار.
تسلا
سیستم اتوپایلت از دیگر ویژگی های مهم موترهای شرکت تسلا، رانندگی خودکار یا همان اتوپایلت است. البته حتماً اخبار تصادفات مدل های مختلف محصولات تسلا که در تعداد زیادی از آنها جان راننده نیز از وی گرفته شده به گوشتان خورده است. این اخبار به این دلیل بسیار رسانه ای شده اند که تصادف در حالت اتوپایلت اتفاق افتاده است. با این وجود تسلا ادعا می کند که قابلیت رانندگی خودکار می تواند احتمال تصادف را تا حد بسیار زیادی در سطح جهان کاهش دهد. تسلا برای گسترش سیستم رانندگی خودکار فعالیت های زیادی انجام داده و برنامه های بزرگتری را نیز برای آینده خود دارد.
tesla motors
جدید ترین محصول تسلا از جدیدترین محصولات تسلا در خانوادهی موتر میتوان به وانت خبرساز تسلا سایبرتراک اشاره کرد که رویداد رونمایی قابلتوجهی هم داشت. ایلان ماسک در رویدادی در ۲۱ نوامبر ۲۰۱۹ از وانت جدید شرکتش رونمایی کرد که در سال ۲۰۲۱ به تولید انبوه خواهد رسید. او پنج روز پس از رونمایی در توییتی ادعا کرد که ۲۵۰ هزار پیشسفارش برای تسلا سایبرتراک ثبت شده است، اگرچه پیشسفارش این موتر هزینهی ناچیز ۱۰۰ دالری داشت و مشتریان هر زمان میتوانند پرداختی خود را پس بگیرند. نکتهی جالبتوجه اینکه ماسک ادعا کرد شیشههای سایبرتراک نشکن هستند، اما در همان مراسم رونمایی و پس از برخورد توپ فلزی، هر دو شیشه شکستند.
Tesla
برند تسلا امروز باوجود تمام چالشهای گاه و بیگاهی که مدیر عاملش، ایلان ماسک، ایجاد میکند، وضعیت رو به رشدی در بازار دارد. آخرین آمار، دارایی های تحت تملک شرکت را 618/6 میلیارد دالر عنوان میکنند. درآمد شرکت در سال ۲۰۱۹ حدود ۲۴/۵ میلیارد دالر بود، اما سود خالص شرکت در سال ۲۰۱۹، منفی ۸۶۲ میلیون دالر اعلام شد. درحالحاضر رابین دنهولم به عنوان رئیس هیئت مدیرهی تسلا فعالیت میکند که در نوامبر ۲۰۱۸ جایگزین ماسک شد.
محصول بعدی تسلا که برای ورود جدی به بازار تجاری آماده میشد، Model S نام داشت. نمونههای اولیهی این موتر سدان در مارچ ۲۰۰۹ رونمایی شد. موتری با ۵۱۸ اسببخار قدرت و قیمت پایهی ۷۶ هزار دالر که در صورت موفقیت، مسیر تسلا را برای تبدیل شدن به انتخاب اول خریداران، هموار میکرد. از رخدادهای مهم آن سال میتوان به ورود Daimler AG به جمع سرمایهگذاران تسلا اشاره کرد. بههرحال بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ به تسلا موتورز هم فشار وارد کرده بود و آنها بهدنبال سرمایهی جدید برای رهایی بودند. دایملر با پرداخت ۵۰ میلیون دالر و تصاحب ۱۰ درصد از سهام تسلا موتورز، بسیاری از چالشهای مالی را برطرف کرد.
tesla
دوران شهرت تسلا توانست با رودستر رقیبی جدی برای سوپر اسپرت ها تولید کند. با این تفاوت که این موتر به جای موتور باطری دارد. همین کافی بود که این شرکت بیش از پیش رسانه ای شود و شهرتی کاملا جهانی پیدا کند. نتیجه آن شد که یک سال پس از آن، در جون سال ۲۰۰۹ از وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا وامی 2.5 میلیون دالری دریافت کرد. این بودجه، در واقع حمایتی بود از جانب دولت آمریکا برای توسعه تکنالوژی های مدرن و پیشرفته. در کنار حمایت دولت امریکا، تسلا در این دوران رشد چشمگیری داشت. علت رشد سهام شرکت موترسازی تسلا به چند دلیل عمده برمی گردد. اول آنکه موترهای الکتریکی به شکل قابل توجهی محبوب تر شدند. پس از آن بهبود عمر باتری ها بود و در نهایت تقاضای رو به رشد مردم برای خرید این نوع موترها. در چنین شرایطی فرصت آن شد که موتر تسلا مدل اس عرضه شود.
tesla
پس از تولید رودستر اولین موتر سدان خانوادگی این موترساز آمریکایی عرضه شود. مدل s تمام مشخصات یک موتر سدان خوب و کاربردی را دارد. این محصول شتاب اولیه ی بسیار خوبی دارد، طراحیِ ظاهری زیبا و بروز بر آن نقش بسته و در نهایت با هر بار شارژ می تواند ۴۸۰ کیلومتر مسافت را طی کند. جدا از این ارقام، به مسئله با اهمیت تری باید توجه داشت و آن قیمت گذاری محصولات تسلا است. تسلا در نظر دارد هزینه تمام شده موترهایش را هرچه بیشتر پایین بیاورد تا آنها با قیمت به صرفه تر و اقتصادی تری عرضه شوند. نمونه کامل آن با بررسی تسلا رودستر و مدل s کاملا آشکار می شود. رودستر قیمت پایه ۱۱۰ هزار دالری دارد در حالیکه تسلا مدل اس قیمت اش به نیمی از آن می رسد: یعنی ۵۸ هزار دالر. این روند چند سال پس از آن یعنی در سال 2017 با شدت بیشتری پیش می رود. این بار تسلا محصول جدید خود یعنی تسلا مدل 3 را عرضه می کند که باز هم شاهد افت قیمت ۵۰ درصدی در آن هستیم.
تسلا
هم قدرت نمایی اکنون نوبت به تسلا مدل ایکس می رسد. این موتر برقی، اولین محصول چهار در شاسی بلند شرکت تسلا موتورز است. (CUV یا بهتر بگوییم کراس اوور). مدل ایکس به مراتب تسلایی بسیار کامل تر است. از امکانات و قرار گیری در سگمنت لوکس گرفته تا عملکرد فنیِ بسیار چشم گیر و تاثیرگذار.
تسلا
سیستم اتوپایلت از دیگر ویژگی های مهم موترهای شرکت تسلا، رانندگی خودکار یا همان اتوپایلت است. البته حتماً اخبار تصادفات مدل های مختلف محصولات تسلا که در تعداد زیادی از آنها جان راننده نیز از وی گرفته شده به گوشتان خورده است. این اخبار به این دلیل بسیار رسانه ای شده اند که تصادف در حالت اتوپایلت اتفاق افتاده است. با این وجود تسلا ادعا می کند که قابلیت رانندگی خودکار می تواند احتمال تصادف را تا حد بسیار زیادی در سطح جهان کاهش دهد. تسلا برای گسترش سیستم رانندگی خودکار فعالیت های زیادی انجام داده و برنامه های بزرگتری را نیز برای آینده خود دارد.
tesla motors
جدید ترین محصول تسلا از جدیدترین محصولات تسلا در خانوادهی موتر میتوان به وانت خبرساز تسلا سایبرتراک اشاره کرد که رویداد رونمایی قابلتوجهی هم داشت. ایلان ماسک در رویدادی در ۲۱ نوامبر ۲۰۱۹ از وانت جدید شرکتش رونمایی کرد که در سال ۲۰۲۱ به تولید انبوه خواهد رسید. او پنج روز پس از رونمایی در توییتی ادعا کرد که ۲۵۰ هزار پیشسفارش برای تسلا سایبرتراک ثبت شده است، اگرچه پیشسفارش این موتر هزینهی ناچیز ۱۰۰ دالری داشت و مشتریان هر زمان میتوانند پرداختی خود را پس بگیرند. نکتهی جالبتوجه اینکه ماسک ادعا کرد شیشههای سایبرتراک نشکن هستند، اما در همان مراسم رونمایی و پس از برخورد توپ فلزی، هر دو شیشه شکستند.
Tesla
برند تسلا امروز باوجود تمام چالشهای گاه و بیگاهی که مدیر عاملش، ایلان ماسک، ایجاد میکند، وضعیت رو به رشدی در بازار دارد. آخرین آمار، دارایی های تحت تملک شرکت را 618/6 میلیارد دالر عنوان میکنند. درآمد شرکت در سال ۲۰۱۹ حدود ۲۴/۵ میلیارد دالر بود، اما سود خالص شرکت در سال ۲۰۱۹، منفی ۸۶۲ میلیون دالر اعلام شد. درحالحاضر رابین دنهولم به عنوان رئیس هیئت مدیرهی تسلا فعالیت میکند که در نوامبر ۲۰۱۸ جایگزین ماسک شد.
تسلا(Tesla Inc) که قبلا به نام تسلا موتورز شناخته می شد، شرکت آمریکایی تولیدکننده ی موتر و تجهیزات انرژی های پاک است. مرکز مدیریت تسلا در پالو آلتو کالیفرنیا قرار دارد و این شرکت را میتوان موفقترین استارتاپ صنعت موترپس از فورد دانست. تولید موترهای برقی، باتری های ذخیرهی انرژی از سطوح خانگی تا توزیع شهری و سلول ها و پنل های خورشیدی، حوزه های اصلی فعالیت تسلا هستند. محصولات تسلا در کارخانه های متعددی در سرتاسر جهان ساخته می شوند. تسلا فکتوری در فرمونت کالیفرنیا، گیگا نوادا در نزدیکی رنو نوادا، گیگا نیویورک در بوفلا نیویورک و گیگا شانگهای در شانگهای چین، مراکز تولیدی اصلی این شرکت آمریکایی هستند.
Tesla
گروه موترسازی آمریکایی که در سال ۲۰۱۷ با پیشی گرفتن از شرکت جنرال موتورز به عنوان ارزشمندترین شرکت موترسازی در بازار بورس سهام آمریکا قرار گرفت. ارزش خالص سهام تسلا به بیش از ۵۳ میلیارد دالر میرسد که پس از دو شرکت موترسازی فولکس واگن و تویوتا، به عنوان بزرگترین شرکت موترسازی جهان به حساب می آید. از محصولات مهم تسلا که در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شد میتوان به موترهای مدل S، مدل 3، مدل X و مدل Y اشاره کرد. تسلا همچنین باتری های خود را تحت برند های Powerwall, Powerpack و Megapack به بازار عرضه کرد. پنل های خورشیدی و قطعات موردنیاز برای ساخت سقف های خورشیدی نیز از محصولات کنونی تسلا هستند.
Tesla
آیا ایلان ماسک خالق تسلا است؟ برخلاف تصور عموم مردم ایلان ماسک که در حال حاضر همه کاره تسلا به حساب می آید این شرکت آمریکایی را تاسیس نکرده است. تسلا حاصل ایده ی چند جوان اینجینیرساکن در سیلیکون ولی بود که پس از مدتی، با جوان میلیاردی به نام ایلان ماسک آشنا شدند. درواقع شرکت تسلا موتورز در سال ۲۰۰۳ توسط ابرهارد و مارک تارپنینگ تاسیس شد. هر دوی این افراد نقش بسیار فعالی در توسعه اولیه شرکت پیش از حضور ایلان ماسک داشته اند. در هر صورت ماسک که اکنون سیاست کلی و هدایت این شرکت بزرگ را برعهده دارد در فبروری۲۰۰۳ به هیئت مدیره پیوست. در ابتدا هدف اصلی تسلا تجاری سازی موترهای برقی بود و به همین دلیل نیز کار خودش را با تولید ماشین های اسپرت و لوکس آغاز کرد. اما پس از آن مسیر کمی متفاوت شد. و در حال حاضر این شرکت اهدافی بسیار بزرگ تر از صرفا ساخت خودروهای لوکس و اسپرت دارد.
Tesla
نامگذاری تسلا موتورز ابرهارد در آستانهی راهاندازی شرکت در سال ۲۰۰۳، بهدنبال نامی جذاب برای آن بود. او با نامزدش مشورت میکرد و انواع اسامی را برای موترسازی جدیدش پیشنهاد میداد. مارتین بهدنبال نامی بود که یک موترقدرتمند و البته برقی را بهخوبی نشان دهد. او نمیخواست از عبارتهای مرسوم استفاده کند و سعی داشت شرکتش، دردنیای فراتر از استارتاپهای فناوری نام بگیرد. درنهایت ابرهارد که تصمیم داشت ادای دینی به مخترع موتورهای القایی AC هم داشته باشد، نام نابغهی صنعت برق یعنی نیکولا تسلا را برای شرکتش انتخاب کرد.
تسلا موتورز
سال های اولیه در ابتدا این شرکت با بودجه اولیه توسط مارتین ابرهارد و تارپنینگ شروع به فعالیت کرد. در سال ۲۰۰۴ یعنی یک سال پس از تاسیس این شرکت، ایلان ماسک با ارائه طرح اولیه موتورهای سری A موفق شد سرمایه و بودجه این شرکت را به ۷ و نیم میلیون دالرافزایش دهد. روند جذب سرمایه و برنامه ریزی و همچنین ساخت خط تولید نزدیک به ۵ سال طول کشید تا اولین موترالکتریکی تسلا رسما ساخته و عرضه شود. آنچه به عنوان اولین محصول تسلا و موترالکتریکی عرضه شد تسلا رودستر نام دارد.
تسلا رودستر
تسلا رودستر رودستر اولین موتری بود که مجهز به باتری یون لیتیومی بود که می توانست برای بیش از ۳۲۰ کیلومتر یا همان ۲۰۰ مایل با هر شارژ استفاده شود. این خودرو میتوانست شتاب صفر تا صد معادل 3.7 ثانیه را به دست آورد. هر چند مجموعاً در بین سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲، تسلا موفق شد تعداد ۲ هزار و ۲۵۰ دستگاه رودستر را به 32 کشور جهان برساند، اما اهمیت این موترفراتر از تنها تعداد فروش است. رویکرد تسلا پس از تولید به رودستر کاملا عوض شد. یعنی پس از تولید یک خودروی اسپرت به سمت طراحی موترهای سدان و خانوادگی رفت و پس از آن به سمت خودروهای کامپکت ارزان قیمت ولی هدفی که از ساخت رودستر به ما منتقل می شود، قدرت نمایی تسلا بر روی کاغذ و اعداد و ارقام است. موترتمام برقی ای که می تواند به سرعت و شتابِ سوپر اسپرت هایی با موتورهای سنگین و پر مصرف دست یابد. آن هم تنها با صرف انرژیِ کاملاً غیر فسیلی و پاک.
تسلا رودستر
شروع دوران مدیریت ایلان ماسک ایلان ماسک درنهایت در اکتبر ۲۰۰۸ و پس از عرضهی اولین تسلا رودستر، بهعنوان مدیرعامل شرکت تسلا موتورز مشغول به کار شد و ۲۵ درصد از نیروی انسانی شرکت را تعدیل کرد. او تا آن زمان ۵۵ میلیون دالر در شرکت سرمایهگذاری کرده بود. ایلان ماسک در مصاحبهای گفته بود که سرمایهگذاری زیادی در تسلا موتورز انجام داده است و بالاخره زمان کنترل کامل شرکت توسط او فرا رسیده بود. تارپنینگ و ابرهارد در همان سال شرکت را ترک کردند.